با مشاهده روزنامه‌ها و مجله‌ها می‌بینیم تبلیغات مشابه یکدیگر و خیلی عمومی ‌می باشند . همگی آن‌ها به‌طور غیرمستقیم می‌گویند: «بیایید از ما بخرید، تا ما سود ببریم ثروتمند شویم.» ولی به این پرسش جواب نمی‌دهند که چرا باید از آنها خرید کنیم.


فروش فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

حال این تبلیغات را با تبلیغی مقایسه بکنید که به‌طور خاص، بسته‌ای ویژه از محصولات و خدمات را با قیمتی ویِژگزینشه برای افرادی ویِژگزینشه معرفی می‌کند. چنین تبلیغی در بین ده‌ها تبلیغ در همان زمینه متمایز خواهد شد اقطعا ل فروش افزایش می‌یابد.
تبلیغات را ویِژگزینشه سازید

تبلیغات خاص مفرق همواره موردتوجه قرار می‌گیرد. یکی از موارد با اهمیت برای مفرق بودن، ارائه قیمت توجیه آن است. خیلی ی از رقیبان قیمت‌ها را به‌راحتی در اختیار علاقه‌مندان قرار نمی‌دهد همچنین قیمت را توجیه نمی‌کنند. بارها از فروشنده پرسیده‌ام جهت چه این پیراهن گران‌تر است و او می‌گوید چون کیفیتش خوبتر است. چنین پاسخ‌هایی کافی نیستند. تعریف کیفیت خوب چیست؟

در تبلیغات خود قیمت را توجیه بکنید شرح دهیدکه مشتری با پرداخت قیمت، چه ویژگی ها یی به‌دست خواهد آورد. همین طور حس فوری ت را در مشتری برانگیزید تا بلافاصله به خرید اقدام نماید .
پیشنهاد اتی که به‌سرعت فروش را ارتقا می‌دهند

زمان ی مجموعه محصولات و قیمت آن‌ها را معین کردید، نوبت به ارائه توصیه ات فروش مناسب می‌رسد. پیشنهاد های فروش آزموده‌شده‌ای وجود دارند که به‌محض به‌کارگیری فروشتان را بیشتر شدن خواهند داد. بر‌خلاف روش‌هایی مانند برگزاری تبلیغات دو وهله ‌ای، هدف اینروش فروش مستقیم محصولات است. در اینروش قیمت محصول را ذکر کرده وآن‌را با اطلاعات مکمل توجیه می‌کنید که باعث می‌شود کالای شما خیلی با‌ارزش به‌نظر برسد، پس با ایجاد حس لحظه ای و فوری ت دلیل ی به خواننده می‌دهید تا او فوراً با بخش فروش ارتباط گرفته و این پیشنهاد فروش را از دست ندهد.

با اینکه این نوع پیشنهاد ات فروش ً به‌صورت کتبی انجام می‌شوند، ولی کارکنان فروش باید در مورد پیشنهاد ، تمام اعتراضات ممکن در مورد قیمت، محصولات یا خدمات وبقیه جنبه‌های معلت ه روش ببینند.
انواع توصیه های فروش

در این بخش به نمونه‌های اثبات‌شده‌ای از پیشنهاد ات فروش مستقیم می‌پردازیم که خواننده را وادار به اقدام سریع جهت خرید از شما می‌کند.
پیشنهاد ات با مدت محدود

این نوع توصیه ات مدت‌دار،روش مورد‌علاقه من در فروش است. مشتریان همواره تمایل به تعلل دارند. آنان حتی خرید کالاها ی را که کاملاً ضروری به‌نظر می‌رسد، به تعویق می‌اندازند. با ارائه پیشنهاد ات با مدت زمانی محدود بر این مساله فائق می‌آیید.

در پیام‌های توصیه فروش، ی ارائه کرده فروش مخصوص را تا مدت محدودی ادامه دهید. مثلاً به مشتری بگویید به تمام افرادی که تا انتها ساعت کاری چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت سفارش را ثبت کنند، کتاب جایزه داده خواهد شد.

آن دسته از مشتریان کالاها آموزش ی من که از شهرستان‌ها ارتباط می‌گیرند، ابتدا بسیار زیاد پر انگیزه هستند ، ولی زمان ی در می‌یابند که برای پرداخت می بایست به بانک مراجعه کنند، این‌کار را به تعویق انداخته بعد از چند روز به فراموشی می‌سپارند. اما امکان پرداخت آنلاین در وبسایت وجود دارد، ولی گاهی از مشتریان کارت بانکی با رمز دوم فعال ندارند یا از خرید اینترنتی وا تمام دارند.

راه‌حلی یافته‌ام که زیاد موثر واقع می‌شود؛ به‌این ترتیب که هرگاه مشتریان ارتباط می‌گیرند تا در مورد روش خرید سؤال کنند، به آن‌ها شرح می‌دهم که نامشان و محصول درخواستی را یادداشت کرده ‌ام یک توصیه خوب جهت شان دارم. چنانچه تا انتها ساعت کاری همان روز وجه را پرداخت کنند، یک محصول دیگر به‌عنوان جایزه برای شان می‌فرستم چنانچه خرید به فردا موکول شود، این جایزه به آنان تعلق نخواهد گرفت.

چندین مشتری تا به‌حال ارتباط گرفته و گفته‌اند که بانک شلوغ بوده نتوانسته‌اند وجه را پرداخت کنند تقاضای تمدید این فرصت را تا صبح روز بعد کرده ‌اند در نهایت خرید کرده ‌اند.

به‌طور کلی خریداران وقتی در‌می‌یابند فرصت ویژه‌ای فراهم شده، اما به‌زودی انتها خواهد یافت، تمایل زیاد زیادتری به خرید پیدا می‌کنند. اگر هیچ پیشنهاد مضخصی نداشته باشیم، اکثرا ٌ خرید تا میزان ممکن به تعویق می‌افتد در بسیاری از موارد به فراموشی سپرده می‌شود.
توصیه ات تخفیف قیمت

من شخصاً علاقه‌ای به تخفیف قیمت محصولات ندارم، زیرا فکر می‌کنم تخفیف ذهنیت نامناسبی را به مشتری منتقل می‌کند. زیرا وقتی خودتان فکر بکنید محصول یا خدمتتان ارزشی ندارد، حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد. خیلی ی از افراد هم همین فکر را خواهند کرد.

اما درصورتی ‌که ی موجه برای تخفیف دارید، این‌گونه توصیه ات می‌توانند موثر واقع شوند. مثلاً چنانچه کار شما فروش لپ‌تاپ است و به‌تازگی تغییراتی در عرضه کالای ایجاد کرده اید، می‌توانید بگویید:

ما عرضه سری جدید لپ‌تاپ‌ها را شروع کرده ‌ایم. اما مقادیر زیاد ی از سری قبلی که کارائی خیلی خوب ی دارند باقی مانده است. این اقلام هنوز هم سیـستم ‌های فوق‌العاده‌ای هستند . ما سرمایه‌گذاری سنگینی در خط انجام داده‌ایم در حال حاضر می‌خواهیم موجودی انبار قبلی را به‌سرعت به فروش برسانیم.

ما ۱۲۷ لپ‌تاپ در انبار داریم. برای به‌وجود آوردن فرصت بی‌مثل جهت شما، آن‌ها را نه به قیمت اصلی ۸۹۰ هزار تومان، بلکه جهت تامین هزینه ‌هایمان تنها با قیمت ۵۳۹۷۰۰ تومان عرضه می‌کنیم.

به قیمت ویِژگزینشه ۵۳۹۷۰۰ تومان دقت بکنید که بسیار زیاد قابل‌قبول‌تر از ۵۵۰ هزار تومان است. به دلیل منطقی ارائه‌شده جهت کاهش قیمت هم توجه بکنید .
پیشنهاد عرضه با تعداد محدود

پیشنهاد عرضه محدود، جهت هر نوع محصول، خدمت یا قرارداد مشاوره که افراد باید واقعا ً مشتاق باشند تا آن‌را بخرند، موثر است.

در واقع اینروش آن‌قدر موثر است که گاهی وقتها می‌ارزد که عرضه را به‌صورت هدفمند محدود بکنید . به‌عنوان مثال، اگر کار شما ارائه مشاوره جهت ایجاد سود بیشتر در کسب‌و‌کار است، قطعاً نمی‌توانید به مشتریان نامحدودی رسیدگی بکنید . فرض بکنید با محاسبه وقت ضروری برای هر مشتری و مورد‌نیاز جهت بقیه کار ‌ها مشتمل بر بازاریابی خدماتتان به این نتیجه رسیدید که در ماه نمی‌توانید بیش از پانزده الی بیست مشتری داشته باشید. از آنجا که در هر صورت مجبورید تعداد مشتریان را محدود نگه دارید پس چرا عرضه محدود را جزئی از توصیه خود نسازید؟
توصیه «اجازه ندهید رقبا زودتر اقدام کنند»

این نوع پیشنهاد ات، یکی از خوب ‌ترین توصیه ات است که اما همواره قابل‌استفاده نیست. در اینراهنمای با به‌وجود آوردن روحیه رقابتی باعث می‌شوید افراد برای از دست ندادن فرصت به‌دست آوردن محصول یا خدمات به شما هجوم آورند.

ما محصول راهنمای ی خاصی برای فروشندگان خدمات بیمه‌ای تهیه کرده ‌ایم و هر ماه فقط تعداد معین ی از آن‌را به‌فروش می‌رسانیم و دلیل ما جهت خریداران آن است که چنانچه این مطالب در اختیار همه ‌ رقیبان باشد، روش‌های روش داده‌ شده دیگر منحصر‌به‌فرد نخواهند بود. در تبلیغات خود بازاریابان بیمه را تشویق می‌کنیم این بسته آموزش ی را بخرند، قبل از آن‌که رقیبان آن‌را خریداری کنند. این امر آنها را به اقدام بسیار زیاد سریع بدون تصمیم‌گیری‌های زیاد وادار می‌کند. در این روش، با کمیاب ساختن کالایی که اگر به‌دست رقیبان بیافتد آن‌ها را در موقعیت بهتری قرار خواهد داد، سود خود را بیشتر شدن می‌دهیم.

بناربن سعی بکنید همواره توصیه ات معین ی برای مخاطب خود داشته باشید. مشتریان با کالاها بی‌شماری احاطه شده‌اند و فروش کار راحتی نیست. ارائه پیشنهاد معین می‌تواند فریاند تصمیم‌گیری را برای مشتری آسان سازد و فروش شما ارتقا می‌یابد.